Załącznik nr 1 do Uchwały nr 15 Wydziałowej Rady ds. Kształcenia
na Wydziale Matematyki, Informatyki i Ekonometrii z dnia 06.12.2023 r.
Studentów obowiązuje Regulamin Studiów na Uniwersytecie Zielonogórskim, zwany dalej Regulaminem Studiów, stanowiący załącznik do Uchwały Senatu UZ nr 478 z dnia 27.04.2022 r.
Wydziałowa Rada ds. Kształcenia określa warunki oraz zasady przeniesienia na inny kierunek studiów w Uniwersytetu Zielonogórskiego lub przeniesienia na kierunek studiów prowadzony na Uniwersytecie Zielonogórskim z innej uczelni (§ 19 ust. 2 i 3).
Warunki oraz zasady przeniesienia na kierunek studiów prowadzonych na Wydziale Matematyki, Informatyki i Ekonometrii z innego kierunku studiów prowadzonego w Uniwersytecie Zielonogórskim lub z innej uczelni, obowiązujące od roku akademickiego 2023/2024.
Na podstawie § 19 Regulaminu Studiów:
- Student może się przenieść na kierunek studiów prowadzony na Wydziale Matematyki, Informatyki i Ekonometrii z innego kierunku studiów prowadzonego w Uniwersytecie Zielonogórskim.
- Przepisy określone w punkcie 1. stosuje się także w przypadku przeniesienia z innej uczelni, w tym zagranicznej, jeżeli student wypełnił wszystkie obowiązki wynikające z przepisów obowiązujących w uczelni, którą opuszcza.
- Decyzję o przeniesieniu podejmuje Rektor. Warunkiem przeniesienia jest uzyskanie przez studenta składającego wniosek o przeniesienie zaliczeń i punktów ECTS ze wszystkich zrealizowanych przedmiotów w ramach poszczególnych semestrów określonych w programie studiów na kierunku, z którego ma nastąpić przeniesienie.
- Przeniesienie jest możliwe na pisemny wniosek studenta zawierający uzasadnienie wyjaśniające przyczyny złożenia wniosku o przeniesienie. Do wniosku student załącza zgodę dziekana lub innej osoby odpowiedzialnej za zarządzanie procesem kształcenia w jednostce prowadzącej kierunek studiów, z którego zamierza się przenieść.
- Student do wniosku o przeniesie z innej uczelni zobowiązany jest także dołączyć jako załączniki:
a) zaświadczenie o posiadaniu statusu studenta;
b) program studiów z roku akademickiego, na który student był rekrutowany;
c) sylabusy z przedmiotów zrealizowanych na kierunku, z którego student ubiega się o przeniesienie;
d) dokumentację wydaną przez uczelnię poświadczającą: dotychczasowy przebieg studiów, kierunek studiów oraz ich rodzaj, liczbę zaliczonych semestrów, wykaz wszystkich ocen z poszczególnych przedmiotów uzyskanych w trakcie dotychczasowego toku studiów wraz z punktami ECTS;
e) dokumenty potwierdzające spełnienie wymogów określonych w zasadach rekrutacji do przyjęcia na kierunek studiów, na który ma nastąpić przeniesienie.
- W przypadku studentów pragnących przenieść się z uczelni zagranicznych wymagane dokumenty określone w punkcie 4 należy dostarczyć w wersji przetłumaczonej na język polski przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę tłumaczy przysięgłych, prowadzonych przez Ministra Sprawiedliwości RP.
- Studentowi przenoszącemu zajęcia zaliczone w uczelni innej niż macierzysta, w tym zagranicznej, przypisuje się taką liczbę punktów ECTS, jaka jest przypisana efektom uczenia się uzyskiwanym w wyniku realizacji odpowiednich zajęć i praktyk w uczelni przyjmującej.
- Decyzję o przeniesieniu zajęć podejmuje, na wniosek studenta, dziekan wydziału przyjmującego po zapoznaniu się z przedstawioną przez studenta dokumentacją przebiegu studiów i stwierdzeniu zbieżności uzyskanych efektów uczenia się z efektami uczenia się zakładanymi w programie studiów dla kierunku, poziomu i profilu kształcenia, na który przenosi się student. W przypadku stwierdzenia przez dziekana różnic w programie studiów lub efektach uczenia się, dziekan ustala wykaz różnic programowych oraz termin i formę ich uzupełnienia.