uz-logo-pion-2.png

Matematyka

Matematyka I stopień

Absolwent zdobywa gruntowne wykształcenie matematyczne i informatyczne pozwalające na wykorzystanie zdobytej wiedzy w różnych dziedzinach w zależności od wybranej specjalności. Potrafi korzystać z modeli matematycznych niezbędnych w zastosowaniach matematyki oraz posługiwać się narzędziami informatycznymi przy rozwiązywaniu teoretycznych i praktycznych problemów matematycznych.

Specjalności proponowane na kierunku

informatyka matematyczna

Absolwent posiada przygotowanie matematyczne i informatyczne pozwalające na pracę jako samodzielny informatyk, a także na współpracę interdyscyplinarną ze wszystkimi, którzy w swej działalności wykorzystują matematykę i informatykę. Student kończący specjalność informatyka matematyczna nabywa wiedzę potrzebną do konstrukcji i implementacji oprogramowania, projektowania, obsługi i administrowania bazami danych oraz statystycznego przetwarzania danych. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w firmach komputerowych i ośrodkach informatycznych.

matematyka z informatyką w ekonomii

Absolwent posiada gruntowne przygotowanie matematyczne i informatyczne oraz elementy wykształcenia ekonomicznego, pozwalające na udział w rozwiązywaniu problemów praktycznych i teoretycznych w ekonomii. Student kończący specjalność matematyka z informatyką w ekonomii jest przygotowany do przetwarzania i opracowywania danych, przygotowywania prognoz i analiz działalności ekonomicznej, konstruowania i implementacji oprogramowania wspomagającego działalność ekonomiczną, matematycznego modelowania zjawisk ekonomicznych, rozwiązywania problemów sterowania i optymalizacji działalności ekonomicznej. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w działach ekonomicznych, działach planowania i zarządzania firm produkcyjnych, handlowych i jednostek budżetowych oraz w firmach konsultingowych.

matematyka z informatyką w finansach i ubezpieczeniach

Absolwent otrzymuje w czasie studiów wykształcenie matematyczne i informatyczne, dzięki któremu może, wspólnie z ekonomistami, doradcami inwestycyjnymi i ubezpieczeniowymi, przygotowywać strategie kapitałowe. Absolwent specjalności matematyka z informatyką w finansach i ubezpieczeniach posiada umiejętności w zakresie rachunku aktuarialnego, finansowej oceny projektów inwestycyjnych i statystycznego opracowywania danych. Potrafi stosować metody matematyczne na rynku kapitałowym i ubezpieczeniowym oraz wykorzystywać odpowiednie pakiety komputerowe do rozwiązywania powyższych zagadnień. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w firmach, w których istotną rolę odgrywają decyzje kapitałowe, a więc w bankach lub towarzystwach ubezpieczeniowych.

modelowanie matematyczne

Absolwent przygotowany jest do nawiązania współpracy interdyscyplinarnej z ekonomistami, inżynierami oraz przedstawicielami nauk społecznych. Nabywa wiedzę niezbędną do opracowania modeli matematycznych skutecznie rozwiązujących konkretne problemy, które mają swoje źródło w procesach przyrodniczych, technicznych, finansowych i społecznych. Potrafi korzystać z narzędzi informatycznych służących do rozwiązywania problemów z wyżej wymienionych dziedzin. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w zakładach przemysłowych, laboratoriach i centrach wdrażających nowe technologie oraz firmach konsultingowych.

specjalność nauczycielska

Absolwent zdobywa gruntowne wykształcenie matematyczne i informatyczne, wyposażony jest również w niezbędny zasób wiadomości z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki matematyki. Absolwent specjalności nauczycielskiej jest przygotowany do realizacji dydaktycznych i wychowawczych zadań szkoły oraz potrafi wykorzystywać technologie informacyjne w praktyce szkolnej. Możliwości zatrudnienia: absolwenci są przygotowani do podjęcia studiów drugiego stopnia na kierunku matematyka na specjalności nauczycielskiej umożliwiającej wykonywanie zawodu nauczyciela matematyki.

Symbol efektu Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku matematyka absolwent: Odniesienie do
PKR poziom 6
WIEDZA
K_W01 rozumie cywilizacyjne znaczenie matematyki i jej zastosowań P6S_WG-O1
K_W02 dobrze rozumie rolę i znaczenie dowodu w matematyce, a także pojęcie istotności założeń P6S_WG-O1
K_W03 zna metody analizy matematycznej, algebry liniowej, teorii prawdopodobieństwa i statystyki matematycznej pozwalające na budowę modeli o średnim stopniu złożoności w innych dziedzinach nauki P6S_WK-O2.1
P6S_WG-O1
K_W04 zna podstawowe twierdzenia z poznanych działów matematyki P6S_WG-O1
K_W05 zna podstawowe przykłady zarówno ilustrujące konkretne pojęcia matematyczne, jak i pozwalające obalić błędne hipotezy lub nieuprawnione rozumowania P6S_WG-O1
K_W06 zna wybrane pojęcia i metody logiki matematycznej, teorii mnogości i matematyki dyskretnej zawarte w podstawach innych dyscyplin matematyki P6S_WG-O1
K_W07 zna podstawy rachunku różniczkowego i całkowego funkcji jednej i wielu zmiennych, a także wykorzystywane w nim inne gałęzie matematyki, ze szczególnym uwzględnieniem algebry liniowej i topologii P6S_WG-O1
K_W08 zna podstawy technik obliczeniowych i programowania, wspomagających pracę matematyka i rozumie ich ograniczenia P6S_WG-O1
K_W09 zna na poziomie podstawowym co najmniej jeden pakiet oprogramowania, służący do obliczeń symbolicznych P6S_WG-O1
K_W10 zna język angielski na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz zna słownictwo specjalistyczne w zakresie wybranych działów matematyki P6S_UK-O4.3
K_W11 zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy P6S_WK-O2.2
K_W12 ma podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną, formami indywidualnej przedsiębiorczości oraz ochroną praw autorskich P6S_WK-O2.2
P6S_WK-O2.2
P6S_WK-O2.3
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01 potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, przedstawiać poprawne rozumowania matematyczne, formułować twierdzenia i definicje P6S_UW-O3
P6S_UK-O4.1
P6S_UU-O6
K_U02 posługuje się rachunkiem zdań i kwantyfikatorów; potrafi poprawnie używać kwantyfikatorów także w języku potocznym P6S_UW-O3
K_U03 umie prowadzić łatwe i średnio trudne dowody metodą indukcji zupełnej; potrafi definiować funkcje i relacje rekurencyjne P6S_UW-O3
K_U04 potrafi wspomóc rozumowanie matematyczne prostymi diagramami, jak np. diagramy Venna, Hassego, grafy P6S_UW-O3
K_U05 potrafi tworzyć nowe obiekty drogą konstruowania przestrzeni ilorazowych lub produktów kartezjańskich P6S_UW-O3
K_U06 posługuje się językiem teorii mnogości, interpretując zagadnienia z różnych obszarów matematyki P6S_UW-O3
K_U07 rozumie zagadnienia związane z różnymi rodzajami nieskończoności oraz porządków w zbiorach P6S_UW-O3
K_U08 umie operować pojęciem liczby rzeczywistej; zna przykłady liczb niewymiernych i przestępnych P6S_UW-O3
K_U09 potrafi definiować funkcje, także z wykorzystaniem przejść granicznych, i opisywać ich własności P6S_UW-O3
K_U10 posługuje się w różnych kontekstach pojęciem zbieżności i granicy; potrafi – na prostym i średnim poziomie trudności – obliczać granice ciągów i funkcji, badać zbieżność bezwzględną i warunkową szeregów P6S_UW-O3
K_U11 potrafi interpretować i wyjaśniać zależności funkcyjne, ujęte w postaci wzorów, tabel, wykresów, schematów i stosować je w zagadnieniach praktycznych P6S_UW-O3
K_U12 umie wykorzystać twierdzenia i metody rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych w zagadnieniach związanych z optymalizacją, poszukiwaniem ekstremów lokalnych i globalnych oraz badaniem przebiegu funkcji, podając precyzyjne i ścisłe uzasadnienia poprawności swoich rozumowań P6S_UW-O3
K_U13 posługuje się definicją całki funkcji jednej i wielu zmiennych rzeczywistych; potrafi wyjaśnić analityczny i geometryczny sens tego pojęcia P6S_UW-O3
K_U14 umie całkować funkcje jednej i wielu zmiennych przez części i przez podstawienie; umie zamieniać kolejność całkowania; potrafi wyrażać pola powierzchni gładkich i objętości jako odpowiednie całki P6S_UW-O3
K_U15 potrafi wykorzystywać narzędzia i metody numeryczne do rozwiązywania wybranych zagadnień rachunku różniczkowego i całkowego, w tym także bazujących na jego zastosowaniach P6S_UW-O3
K_U16 posługuje się pojęciem przestrzeni liniowej, wektora, przekształcenia liniowego, macierzy P6S_UW-O3
K_U17 dostrzega obecność struktur algebraicznych (grupy, pierścienia, ciała, przestrzeni liniowej) w różnych zagadnieniach matematycznych, niekoniecznie powiązanych bezpośrednio z algebrą P6S_UW-O3
K_U18 umie obliczać wyznaczniki i zna ich własności; potrafi podać geometryczną interpretację wyznacznika i rozumie jej związek z analizą matematyczną P6S_UW-O3
K_U19 rozwiązuje układy równań liniowych o stałych współczynnikach; potrafi posłużyć się geometryczną interpretacją rozwiązań P6S_UW-O3
K_U20 znajduje macierze przekształceń liniowych w różnych bazach; oblicza wartości własne i wektory własne macierzy; potrafi wyjaśnić sens geometryczny tych pojęć P6S_UW-O3
K_U21 sprowadza macierze do postaci kanonicznej; potrafi zastosować tę umiejętność do rozwiązywania równań różniczkowych liniowych o stałych współczynnikach P6S_UW-O3
K_U22 potrafi zinterpretować układ równań różniczkowych zwyczajnych w języku geometrycznym, stosując pojęcie pola wektorowego i przestrzeni fazowej P6S_UW-O3
K_U23 rozpoznaje i określa najważniejsze własności topologiczne podzbiorów przestrzeni euklidesowej i przestrzeni metrycznych P6S_UW-O3
K_U24 umie wykorzystywać własności topologiczne zbiorów i funkcji do rozwiązywania zadań o charakterze jakościowym P6S_UW-O3
K_U25 rozpoznaje problemy, w tym zagadnienia praktyczne, które można rozwiązać algorytmicznie; potrafi dokonać specyfikacji takiego problemu P6S_UW-O3
K_U26 umie ułożyć i analizować algorytm zgodny ze specyfikacją i zapisać go w wybranym języku programowania P6S_UW-O3
K_U27 potrafi skompilować, uruchomić i testować napisany samodzielnie program komputerowy P6S_UW-O3
K_U28 umie wykorzystywać programy komputerowe w zakresie analizy danych P6S_UW-O3
K_U29 umie modelować i rozwiązywać problemy dyskretne P6S_UW-O3
K_U30 posługuje się pojęciem przestrzeni probabilistycznej; potrafi zbudować i przeanalizować model matematyczny eksperymentu losowego P6S_UW-O3
K_U31 potrafi podać różne przykłady dyskretnych i ciągłych rozkładów prawdopodobieństwa i omówić wybrane eksperymenty losowe oraz modele matematyczne, w jakich te rozkłady występują; zna zastosowania praktyczne podstawowych rozkładów P6S_UW-O3
K_U32 umie stosować wzór na prawdopodobieństwo całkowite i wzór Bayesa P6S_UW-O3
K_U33 potrafi wyznaczyć parametry rozkładu zmiennej losowej o rozkładzie dyskretnym i ciągłym; potrafi wykorzystać twierdzenia graniczne i prawa wielkich liczb do szacowania prawdopodobieństw P6S_UW-O3
K_U34 umie posłużyć się statystycznymi charakterystykami populacji i ich odpowiednikami próbkowymi P6S_UW-O3
K_U35 umie prowadzić proste wnioskowania statystyczne, także z wykorzystaniem narzędzi komputerowych P6S_UW-O3
K_U36 potrafi mówić o zagadnieniach matematycznych zrozumiałym, potocznym językiem P6S_UK-O4.1
P6S_UK-O4.2
K_U37 ma umiejętności językowe (z języka angielskiego) w zakresie matematyki zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy P6S_UK-O4.3
P6S_UK-O4.2
P6S_UK-O4.3
K_U38 potrafi napisać krótkie opracowanie, a także przedstawić wystąpienie ustne (zarówno po polsku jak i po angielsku) dotyczące przerabianych zagadnień, z wykorzystaniem do tego celu odpowiednich źródeł P6S_UK-O4.3
P6S_UK-O4.2
K_U39 potrafi sporządzić dłuższe opracowanie poświęcone wybranemu zagadnieniu z zakresu matematyki lub jej zastosowań P6S_UW-O3
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 rozumie potrzebę dalszego kształcenia P6S_UU-O6
P6S_KK-O7.1
K_K02 potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania P6S_UU-O6
P6S_KR-O9
K_K03 potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter P6S_KR-O9
P6S_KK-O7.2
K_K04 rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie P6S_KK-O7.2
P6S_KO-O8.2
K_K05 rozumie potrzebę popularnego przedstawiania laikom wybranych osiągnięć matematyki wyższej P6S_KK-O7.1
K_K06 samodzielnie poszerza wiedzę i umiejętności w zakresie swoich zainteresowań, potrafi wyszukiwać informacje w literaturze, także w językach obcych P6S_UU-O6
P6S_KO-O8.3
K_K07 potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych P6S_KO-O8.1

Matematyka II stopień

Absolwent zdobywa pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i informatyki, posiada umiejętność budowania modeli matematycznych i posługiwania się zaawansowanymi narzędziami informatycznymi przy rozwiązywaniu problemów matematycznych. Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i umiejętności w różnych dziedzinach w zależności od wybranej specjalności.

Specjalności proponowane na kierunku

informatyka matematyczna

Absolwent posiada przygotowanie matematyczne i informatyczne pozwalające na pracę jako samodzielny informatyk, a także na współpracę interdyscyplinarną ze wszystkimi, którzy w swej działalności wykorzystują matematykę i informatykę. Student kończący specjalność informatyka matematyczna nabywa wiedzę potrzebną do przetwarzania danych, rozwiązywania problemów optymalizacji, konstrukcji algorytmów i badania ich złożoności obliczeniowej, modelowania i symulacji komputerowych, a także do administrowania i użytkowania lokalnych i rozległych sieci komputerowych. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w firmach komputerowych i ośrodkach informatycznych oraz placówkach naukowo-badawczych wykorzystujących technologie informatyczne.

matematyka z informatyką w ekonomii

Absolwent posiada pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki oraz jej zastosowań w ekonomii i zarządzaniu, a także przygotowanie informatyczne pozwalające na rozwiązywanie praktycznych problemów ekonomicznych z wykorzystaniem metod ilościowych. Absolwent specjalności matematyka z informatyką w ekonomii potrafi konstruować i analizować modele matematyczne procesów ekonomicznych, budować i weryfikować modele ekonometryczne, zbierać, opracowywać i wykorzystywać dane w celu wspomagania decyzji ekonomicznych. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności przygotowani są do samodzielnej, twórczej pracy w firmach i instytucjach wykorzystujących zaawansowane analizy ilościowe procesów ekonomicznych oraz placówkach naukowo-badawczych.

matematyka z informatyką w finansach i ubezpieczeniach

Absolwent otrzymuje w czasie studiów gruntowne wykształcenie matematyczne i informatyczne oraz nabywa wiedzę interdyscyplinarną, dzięki której może współuczestniczyć w przygotowywaniu decyzji kapitałowych. Absolwent specjalności matematyka z informatyką w finansach i ubezpieczeniach posiada umiejętności w zakresie rachunku aktuarialnego, finansowej oceny projektów inwestycyjnych, statystycznego opracowywania danych, wykorzystywania do tych celów odpowiednich pakietów komputerowych oraz tworzenia matematycznych modeli zagadnień związanych z rynkiem kapitałowym i ubezpieczeniowym. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w dużych firmach, w których istotną rolę odgrywają decyzje kapitałowe, a więc w bankach, towarzystwach ubezpieczeniowych, w firmach operujących na rynku kapitałowym i placówkach naukowo-badawczych.

modelowanie matematyczne

Absolwent w trakcie studiów zdobywa gruntowne przygotowanie matematyczne, statystyczne i informatyczne niezbędne do nawiązania współpracy interdyscyplinarnej z ekonomistami, inżynierami oraz przedstawicielami nauk społecznych. Zdobyta wiedza umożliwia absolwentowi opracowanie i analizę modeli matematycznych dla problemów mających swoje źródło w procesach przyrodniczych, technicznych, finansowych i społecznych. Możliwości zatrudnienia: absolwenci tej specjalności mogą znaleźć zatrudnienie w zakładach przemysłowych, instytucjach finansowych i ubezpieczeniowych, centrach wdrażających nowe technologie, uczelniach, placówkach naukowych oraz firmach konsultingowych.

specjalność nauczycielska

Absolwent posiada pogłębioną wiedzę matematyczną i informatyczną wraz z umiejętnością konstruowania rozumowań matematycznych i poszerzania wiedzy w zakresie aktualnych wyników badań. Absolwent specjalności nauczycielskiej jest przygotowany pod względem merytorycznym, psychologiczno-pedagogicznym i dydaktycznym do nauczania matematyki oraz do systematycznego pogłębiania i aktualizowania swojej wiedzy i umiejętności. Możliwości zatrudnienia: absolwenci zdobywają kwalifikacje umożliwiające wykonywanie zawodu nauczyciela matematyki w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych.

Symbol efektu Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku matematyka absolwent: Odniesienie do
PRK poziom 7
WIEDZA
K_W01 posiada pogłębioną wiedzę z zakresu podstawowych działów matematyki P7S_WG-O1.1
K_W02 zna różne techniki dowodzenia; dobrze rozumie znacznie dowodu w matematyce P7S_WG-O1.1
K_W03 zna podstawowe twierdzenia z głównych działów matematyki P7S_WG-O1.1
K_W04 ma pogłębioną wiedzę w wybranej dziedzinie matematyki teoretycznej lub stosowanej, a w szczególności:
1) zna większość klasycznych definicji i twierdzeń oraz ich dowody
P7S_WG-O1.1
K_W05 ma pogłębioną wiedzę w wybranej dziedzinie matematyki teoretycznej lub stosowanej, a w szczególności:
2) jest w stanie zrozumieć sformułowania zagadnień pozostających w sferze badań
P7S_WG-O1.1
P7S_WG-O1.2A
K_W06 3) zna powiązania zagadnień wybranej dziedziny z innymi działami matematyki teoretycznej i stosowanej P7S_WG-O1.1
P7S_WG-O1.2A
P7S_WK-O2.1
K_W07 zna i rozumie podstawowe pojęcia analizy rzeczywistej i zespolonej, takie jak: miara i całka Lebesgue’a, szeregi Laurenta i Fouriera, residuum P7S_WG-O1.1
K_W08 zna i rozumie podstawowe pojęcia analizy funkcjonalnej, takie jak: przestrzeń Hilberta, Banacha, operator liniowy ciągły spektrum P7S_WG-O1.1
K_W09 zna i rozumie podstawowe pojęcia topologii algebraicznej oraz geometrii różniczkowej, takie jak: podział symplicjalny, grupa podstawowa, charakterystyka Eulera, przeniesienie równoległe, krzywizna P7S_WG-O1.1
K_W10 zna i rozumie podstawowe pojęcia i metody rozwiązywania równań różniczkowych cząstkowych; zna zastosowania takich równań P7S_WG-O1.1
K_W11 zna metody numeryczne stosowane do znajdowania przybliżonych rozwiązań zagadnień matematycznych (na przykład równań różniczkowych) stawianych przez dziedziny stosowane, jak np. technologie przemysłowe, zarządzanie itp. P7S_WG-O1.1
K_W12 zna podstawowe pojęcia i metody matematyki dyskretnej przydatne w informatyce; wie co to jest maszyna Turinga i rozumie znaczenie tego pojęcia P7S_WG-O1.1
K_W13 zna język angielski na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz zna specjalistyczne słownictwo stosowane w artykułach zawierających treści matematyczne P7S_UK-O4.3
K_W14 zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy w stopniu wystarczającym do samodzielnej pracy w zawodzie matematyka P7S_WK-O2.2
K_W15 ma podstawową wiedzę dotyczącą uwarunkowań prawnych i etycznych związanych z działalnością naukową i dydaktyczną, a także ochroną praw autorskich P7S_WK-O2.2
P7S_WK-O2.3
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01 posiada umiejętności konstruowania rozumowań matematycznych: dowodzenia twierdzeń, jak i obalania hipotez poprzez konstrukcje i dobór kontrprzykładów P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3P
K_U02 posiada umiejętności wyrażania treści matematycznych w mowie i w piśmie, w tekstach matematycznych o różnym charakterze P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.2
P7S_UK-O4.1
K_U03 posiada umiejętność sprawdzania poprawności wnioskowań w budowaniu dowodów formalnych P7S_UW-O3.1
K_U04 w zagadnieniach matematycznych dostrzega struktury formalne związane z podstawowymi działami matematyki i rozumie znaczenie ich własności P7S_UW-O3.1
K_U05 swobodnie posługuje się narzędziami analizy, w tym rachunkiem różniczkowym i całkowym (w szczególności całką krzywoliniową i powierzchniową), elementami analizy zespolonej i fourierowskiej P7S_UW-O3.1
K_U06 orientuje się w metodach rozwiązywania klasycznych równań różniczkowych zwyczajnych i cząstkowych, potrafi stosować je w typowych zagadnieniach praktycznych P7S_UW-O3.1
K_U07 zna konstrukcję miary i całki Lebesgue'a; potrafi stosować pojęcia teorii miary w typowych zagadnieniach teoretycznych i praktycznych P7S_UW-O3.1
K_U08 posiada umiejętności rozpoznawania struktur topologicznych w obiektach matematycznych występujących np. w geometrii lub analizie matematycznej; potrafi wykorzystać podstawowe własności topologiczne zbiorów, funkcji i przekształceń P7S_UW-O3.1
K_U09 posługuje się językiem oraz metodami analizy funkcjonalnej w zagadnieniach analizy matematycznej i jej zastosowaniach, w szczególności wykorzystuje własności klasycznych przestrzeni Banacha i Hilberta P7S_UW-O3.1
K_U10 potrafi stosować metody algebraiczne (z naciskiem na algebrę liniową) w rozwiązywaniu problemów z różnych działów matematyki i zadań praktycznych P7S_UW-O3.1
K_U11 potrafi wyznaczać proste charakterystyki liczbowe, lokalne i globalne, powierzchni takie jak krzywizna Ricciego, Gaussa, charakterystyka Eulera P7S_UW-O3.1
K_U12 ma poszerzone umiejętności językowe (z języka angielskiego) w zakresie matematyki zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy P7S_UK-O4.2
P7S_UK-O4.3
K_U13 umie, na poziomie zaawansowanym i obejmującym matematykę współczesną, stosować oraz przedstawiać w mowie i na piśmie, metody co najmniej jednej wybranej gałęzi matematyki: analizy matematycznej i analizy funkcjonalnej, teorii równań różniczkowych i układów dynamicznych, algebry i teorii liczb, geometrii i topologii, rachunku prawdopodobieństwa i statystyki, matematyki dyskretnej i teorii grafów, logiki i teorii mnogości P7S_UW-O3.1
K_U14 w wybranej dziedzinie potrafi przeprowadzać dowody, w których stosuje w razie potrzeby również narzędzia z innych działów matematyki P7S_UW-O3.1
K_U15 potrafi posłużyć się narzędziami informatycznymi do rozwiązywania zadań, np. z równań różniczkowych cząstkowych P7S_UW-O3.1
K_U16 rozpoznaje struktury matematyczne (np. algebraiczne, geometryczne) w teoriach fizycznych P7S_UW-O3.1
K_U17 potrafi w sposób popularny przedstawić osiągnięcia matematyki wyższej P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U18 potrafi w sposób samodzielny zdobywać informacje dotyczące najnowszych osiągnięć matematycznych, także w językach obcych P7S_UK-O4.3
P7S_KO-O8.3
K_U19 potrafi precyzyjnie formułować pytania, służące pogłębieniu własnego zrozumienia danego tematu lub odnalezieniu brakujących elementów rozumowania P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3P
P7S_UW-O3.2P
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 rozumie potrzebę dalszego kształcenia; potrafi organizować proces uczenia się innych osób P7S_UU-O6
P7S_KK-O7.1
K_K02 potrafi pracować zespołowo; rozumie konieczność systematycznej pracy nad wszelkimi projektami, które mają długofalowy charakter P7S_UO-O5.1
P7S_UO-O5.2
P7S_KK-O7.2
P7S_KR-O9
K_K03 rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie P7S_KK-O7.2
P7S_KO-O8.2
P7S_KR-O9
K_K04 potrafi formułować opinie na temat podstawowych zagadnień matematycznych P7S_KO-O8.1
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18