uz-logo-pion-2.png

Inżynieria Danych

Inżynieria Danych I stopień

Podstawą rozwoju społeczeństwa informacyjnego jest zdobycie wiedzy w zakresie użytkowania systemów obliczeniowych, analitycznych i informatycznych oraz przetwarzania i przechowywania informacji. Istotne jest szybkie zaimplementowanie algorytmów analitycznych i numerycznych, przeprowadzenie symulacji otrzymanych rozwiązań oraz wizualizacji i interpretacji uzyskanych wyników w formie dostosowanej do oczekiwań pracodawcy. Inżynieria danych to innowacyjny kierunek studiów w Polsce, który wychodzi naprzeciw zapotrzebowaniu rynku pracy na takich specjalistów. Kierunek ten ma charakter praktyczny i doskonale wpisuje się w „Europejską agendę cyfrową” oraz „Program na rzecz nowych umiejętności i zatrudnienia” w strategii UE „Europa 2020”. Unikalny program nauczania łączy ścisłą wiedzę z zakresu metod i narzędzi analitycznych oraz technik informatycznych z ich praktycznym wykorzystaniem w życiu społecznym i gospodarczym. Absolwent jest przygotowany do podjęcia studiów na licznych kierunkach studiów drugiego stopnia, na których przydatna jest wiedza z zakresu nauk matematycznych i informatycznych.

Specjalności proponowane na kierunku

modelowanie i analiza danych

Praktyczne problemy stawiane przez pracodawców wymagają z reguły żmudnych obliczeń i analizy dużych zbiorów danych. Stąd, obok niezbędnej wiedzy teoretycznej, bardzo ważna jest wiedza z zakresu specjalistycznych programów wspomagających pracę analityka danych. Dobrze przygotowany absolwent potrafi dokonać wyboru odpowiedniego oprogramowania matematycznego w procesie rozwiązywania postawionego problemu oraz przeprowadzić analizę niezbędną do oceny możliwości i ograniczeń takiego podejścia. Jego podstawową kompetencją jest umiejętność rozwiązywania zadań związanych z gromadzeniem i przetwarzaniem danych dostępnych w systemie informatycznym firmy bądź w źródłach zewnętrznych, w celu dokonania analiz i tworzenia raportów.

projektowanie i obsługa systemów analitycznych

Znajomość technologii informacyjnych, systemów informatycznych oraz systemów baz danych stanowi jedno z podstawowych wymagań stawianych przez współczesny rynek pracy i jest niezbędnym narzędziem w rozwoju gospodarki opartej na wiedzy, w której informacja jest jednym z podstawowych zasobów. Absolwent posiada wiedzę na temat dostępnych rozwiązań teleinformatycznych oraz środków zapewnienia bezpieczeństwa sieci i systemów komputerowych oraz ochrony baz danych, które przechowują i udostępniają zawarte w nich informacje. Znajomość różnorodnych narzędzi informatycznych pozwala podejmować mu zadania związane z projektowaniem i użytkowaniem baz danych oraz komputerowych systemów wspomagania decyzji.

Symbol efektu Po ukończeniu studiów pierwszego stopnia na kierunku inżynieria danych absolwent: Odniesienie do
PRK poziom 6 +KI
WIEDZA
K_W01 wie jakie jest znaczenie matematyki obliczeniowej we współczesnej nauce i technice oraz w rozwoju społeczeństwa informacyjnego P6S_WK-O2.1
K_W02 zna wybrane metody, twierdzenia i pojęcia logiki matematycznej, algebry liniowej, matematyki dyskretnej, teorii grafów i geometrii oraz rozumie ich zastosowanie do zagadnień modelowania inżynierskiego P6S_WG-O1
K_W03 zna wybrane metody, twierdzenia i pojęcia rachunku różniczkowego i całkowego, równań różniczkowych zwyczajnych oraz rachunku prawdopodobieństwa i statystyki oraz rozumie ich zastosowanie do zagadnień modelowania inżynierskiego P6S_WG-O1
K_W04 zna i rozumie podstawowe przykłady ilustrujące zastosowanie konkretnych pojęć matematycznych w rozwiązywaniu problemów nauk ścisłych, technicznych i/lub ekonomicznych P6S_WG-O1
K_W05 ma wiedzę w zakresie matematyki wyższej niezbędną do budowy i analizy prostych modeli matematycznych w naukach technicznych P6S_WG-O1
K_W06 zna wybrane pakiety oprogramowania matematycznego, służące do obliczeń symbolicznych i numerycznych, stosowane w modelowaniu i symulacji układów i procesów dynamicznych P6S_WG-O1
P6S_WG-I1
K_W07 zna podstawy technik obliczeniowych i programowania, wspomagających pracę analityka i rozumie ich ograniczenia; ma wiedzę na temat podejścia procesowego oraz metod obiektowych w zagadnieniach inżynierskich P6S_WG-O1
P6S_WG-I1
K_W08 zna wybrane języki programowania oraz podstawy programowania obiektowego; zna podstawowe struktury danych (tablice, listy, drzewa, obiekty, grafy), ich reprezentacje komputerowe i wykonywane na nich operacje P6S_WG-O1
K_W09 zna różnorodne narzędzia informatyczne wspomagające przetwarzanie, analizę danych i wnioskowanie statystyczne P6S_WG-O1
P6S_WG-I1
K_W10 zna najważniejsze problemy rozwiązywalne algorytmicznie przy użyciu aparatu matematycznego i technik informatycznych P6S_WG-O1
K_W11 zna podstawowe techniki konstrukcji i analizy algorytmów oraz rozumie podstawowe ograniczenia w rozwiązywaniu problemów algorytmicznych P6S_WG-O1
K_W12 zna podstawowe pojęcia dotyczące zagadnień numerycznych oraz wybrane techniki konstrukcji algorytmów numerycznych P6S_WG-O1
K_W13 zna metody zarządzania informacją i systemami baz danych P6S_WG-O1
K_W14 ma podstawową wiedzę oraz zna różnorodne narzędzia informatyczne związane z projektowaniem i użytkowaniem baz danych oraz komputerowych systemów wspomagania decyzji; ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń i systemów informatycznych P6S_WG-O1
P6S_WG-I1
K_W15 ma podstawową wiedzę na temat technologii sieciowych, w tym architektury sieci komputerowych, protokołów komunikacyjnych, bezpieczeństwa i budowy aplikacji sieciowych P6S_WG-O1
P6S_WG-I1
K_W16 ma podstawową wiedzę dotyczącą społecznych aspektów informatyki oraz uwarunkowań etycznych, prawnych i ekonomicznych związanych z zawodem analityka, matematyka i informatyka; zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości; ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego P6S_WK-O2.2
P6S_WK-O2.3
P6S_WK-I2
K_W17 zna podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przy komputerze i sieci komputerowej P6S_WK-O2.2
P6S_WG-I1
K_W18 ma podstawową wiedzę z ekonomii, organizacji pracy i zarządzania; ma podstawową wiedzę z zakresu działań informatycznych wspomagających pracę małych i średnich firm oraz przedsiębiorstw P6S_WK-O2.3
P6S_WK-I2
K_W19 zna język angielski na poziomie biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz zna słownictwo specjalistyczne w zakresie wybranych działów matematyki P6S_UK-O4.3
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01 potrafi stosować wiedzę matematyczną do modelowania prostych zadań inżynierskich P6S_UW-O3
P6S_UW-I4
K_U02 umie poprawnie sformułować problem w języku matematyki i dokonać analizy koniecznej przy wyborze odpowiedniego oprogramowania potrzebnego do jego rozwiązania oraz ocenić możliwości i ograniczenia takiego podejścia P6S_UW-O3
K_U03 potrafi efektywnie wykorzystać oprogramowanie matematyczne i narzędzia informatyczne do rozwiązania typowych problemów matematyki dyskretnej i ciągłej, symulacji rozwiązania, wizualizacji i interpretacji uzyskanych wyników P6S_UW-O3
P6S_UW-I3
P6S_UW-I4
K_U04 potrafi zaprojektować algorytmy rozwiązujące typowe problemy matematyki dyskretnej oraz ciągłej poprzez zaprojektowanie i dobór odpowiednich technik algorytmicznych i struktur danych P6S_UW-O3
K_U05 umie przeanalizować zaprojektowane algorytmy pod kątem poprawności i złożoności obliczeniowej P6S_UW-O3
K_U06 potrafi umiejętnie i efektywnie zaimplementować klasyczne i zaprojektowane przez siebie algorytmy matematyki dyskretnej i ciągłej przy użyciu odpowiednio dobranego do rozważanego problemu pakietu matematycznego lub narzędzi programistycznych; potrafi przedstawić rozwiązanie w czytelnej, graficznej formie P6S_UW-O3
P6S_UW-I4
K_U07 potrafi wprowadzić potrzebne pojęcia i obiekty matematyczne, np. funkcje, relacje, ciągi dane rekurencyjnie, w celu rozwiązania problemu inżynierskiego P6S_UW-O3
K_U08 potrafi analizować i rozwiązywać wybrane problemy inżynierskie w zakresie algebry liniowej przy użyciu typowych pakietów matematycznych i języków programowania P6S_UW-O3
K_U09 umie rozwiązać numerycznie układy równań (liniowe i nieliniowe) oraz problem początkowy dla równań różniczkowych zwyczajnych P6S_UW-O3
K_U10 potrafi wykorzystywać koncepcję granicy do aproksymowania oraz definiowania liczb i funkcji oraz krytycznie ocenić efekty aproksymacji numerycznej liczb i funkcji; potrafi badać zbieżność metod i szybkość zbieżności do rozwiązania P6S_UW-O3
K_U11 posługuje się pojęciem pochodnej i całki funkcji jednej i wielu zmiennych; potrafi wykorzystać te pojęcia do badania funkcji, w zagadnieniach optymalizacji oraz do wyznaczania pól i objętości figur; posługuje się wybranymi pakietami matematycznymi i metodami numerycznymi do rozwiązywania wybranych zagadnień rachunku różniczkowego i całkowego P6S_UW-O3
K_U12 umie tworzyć i interpretować wykresy funkcji i/lub dostępnych danych przy wykorzystaniu oprogramowania matematycznego P6S_UW-O3
P6S_UW-I4
K_U13 umie posługiwać się pojęciami rachunku prawdopodobieństwa; potrafi przeanalizować stosowny model matematyczny eksperymentu losowego oraz zasymulować go numerycznie P6S_UW-O3
P6S_UW-I4
K_U14 umie przeprowadzić wnioskowanie statystyczne przy wykorzystaniu stosownego oprogramowania P6S_UW-O3
P6S_UW-I4
K_U15 potrafi rozwiązywać problemy kombinatoryczne, grafowe i problemy teorii liczb metodami algorytmicznymi P6S_UW-O3
K_U16 potrafi mówić ogólnie zrozumiałym językiem o zagadnieniach matematyki obliczeniowej P6S_UK-O4.1
P6S_UK-O4.2
K_U17 potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, formułować definicje i twierdzenia oraz przedstawić przykłady zastosowań pojęć matematycznych opanowanych podczas studiów P6S_UK-O4.1
P6S_UK-O4.2
K_U18 potrafi komunikować się ze środowiskiem inżynierskim, naukowym i biznesowym w tematyce matematyki obliczeniowej i jej zastosowań P6S_UK-O4.1
P6S_UK-O4.2
K_U19 potrafi przygotowywać opracowania oraz prace pisemne dotyczące zastosowań matematyki w wybranych problemach i zagadnieniach inżynierskich P6S_UK-O4.1
K_U20 potrafi pozyskiwać informacje z literatury, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, przetwarzać je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie P6S_UK-O4.1
K_U21 potrafi uczyć się samodzielnie oraz w grupie; umie uwzględnić aspekt ekonomiczny realizacji danego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniających dotrzymanie terminów; potrafi wykonywać analizy finansowe i ekonomiczne projektów P6S_UO-O5.1
P6S_UU-O6
P6S_UW-I4
K_U22 ma umiejętności językowe (z języka angielskiego) w zakresie matematyki zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu biegłości B2 Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy P6S_UK-O4.3
K_U23 potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi matematycznych i informatycznych oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia do złożonych zadań inżynierskich P6S_UW-O3
P6S_UW-I5
K_U24 posiada umiejętność efektywnego posługiwania się istniejącym oprogramowaniem dla systemów operacyjnych, baz danych, sieci komputerowych P6S_UW-O3
K_U25 potrafi, zgodnie z zadaną specyfikacją, przeanalizować, zaprojektować oraz zrealizować prosty system bazodanowy, używając właściwie dobranych metod, technik i narzędzi P6S_UW-O3
P6S_UW-I6
K_U26 potrafi dbać o elementarne bezpieczeństwo danych i sieci komputerowych P6S_UW-I4
K_U27 potrafi wykorzystać metody analityczne, numeryczne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich; umie dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne P6S_UW-I3
P6S_UW-I4
K_U28 rozwiązuje podstawowe zadania związane z przetwarzaniem informacji oraz dobiera odpowiednie metody matematyczne i narzędzia informatyczne do określonych typów zadań P6S_UW-I6
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 rozumie potrzebę ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji poprzez poszerzanie swojej wiedzy i praktycznych umiejętności P6S_KK-O7.1
P6S_KK-O7.2
K_K02 potrafi aktywnie prowadzić dialog w celu doprecyzowania, pogłębienia i/lub poszerzenia stopnia zrozumienia dyskutowanego tematu; potrafi pracować w zespole, przyjmując w nim różne role; P6S_UK-O4.2
P6S_UO-O5.2
P6S_KK-O7.2
K_K03 potrafi odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; rozumie konieczność systematycznej pracy nad projektami o charakterze długofalowym P6S_UO-O5.2
P6S_KO-O8.1
P6S_KO-O8.2
K_K04 rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; postępuje etycznie P6S_KR-O9
K_K05 rozumie etyczne, prawne i społeczne aspekty informatyzacji i umie przestrzegać w swojej działalności zawodowej odnoszące się do nich zasady P6S_KR-O9
K_K06 potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy P6S_KO-O8.2
P6S_KO-O8.3
K_K07 rozumie i ma świadomość ważności technicznych oraz pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżyniera i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje P6S_KO-O8.1
P6S_KR-O9

Inżynieria Danych II stopień

Absolwent zdobywa zaawansowaną wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania problemów związanych z przetwarzaniem i analizą danych rzeczywistych. Kierunek kształci specjalistów w zakresie samodzielnego wykorzystania specjalistycznego oprogramowania oraz metod i narzędzi analitycznych do rozwiązywania wybranych problemów związanych z analizą danych rzeczywistych. Absolwent nabywa również wiedzę w zakresie big data, bezpieczeństwa danych, analizy plików tekstowych i raportowania. Posiada też szeroką wiedzę z zakresu przeprowadzenia symulacji możliwych scenariuszy oraz wizualizacji i interpretacji uzyskanych wyników w formie dostosowanej do oczekiwań pracodawcy.

Specjalności proponowane na kierunku

modelowanie i analiza danych

Absolwent nabywa w czasie studiów umiejętności w zakresie rozwiązywania zadań związanych z analizą danych wielowymiarowych, gromadzeniem i przetwarzaniem danych dostępnych w systemie informatycznym firmy bądź w źródłach zewnętrznych, w celu dokonania analiz i tworzenia raportów.

systemy eksploracji danych

Absolwent nabywa w czasie studiów umiejętności w zakresie samodzielnego wykorzystania metod i narzędzi eksploracji danych oraz technologii baz danych do rozwiązywania praktycznych problemów pojawiających się w trakcie analizy ogromnych zbiorów danych.

analityka biznesowa

Absolwent nabywa w czasie studiów umiejętności pozwalające efektywnie wykorzystywać narzędzia klasy Business Intelligence i techniki analityczne w przetwarzaniu danych biznesowych, ekonomicznych i finansowych w informacje pomocne w podejmowaniu decyzji menadżerskich.

Symbol efektu Po ukończeniu studiów drugiego stopnia na kierunku inżynieria danych absolwent: Odniesienie do
PRK Poziom 7
WIEDZA
K_W01 wie jakie jest znaczenie przetwarzania danych i ich bezpieczeństwa we współczesnej nauce i technice oraz w rozwoju społeczeństwa informacyjnego P7S_WG-O1.2A
K_W02 zna metody obliczeniowe oraz techniki informatyczne stosowane do rozwiązywania typowych problemów z zakresu eksploracji danych; potrafi budować odpowiednie modele matematyczne P7S_WG-O1.1
P7S_WG-I1
K_W03 ma wiedzę w zakresie niezbędnym do zrozumienia i modelowania problemów związanych z eksploracją dużych wolumenów danych P7S_WG-O1.1
P7S_WG-I1
K_W04 ma rozszerzoną wiedzę w zakresie metod eksploracji danych, a także ich historycznego rozwoju i znaczenia dla poznania świata i rozwoju ludzkości; ma ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju tej dziedziny P7S_WG-O1.1
P7S_WG-O1.2A
K_W05 ma rozszerzoną wiedzę w zakresie metod badań operacyjnych i analizy decyzyjnej, a także historii i znaczenia tych dziedzin; ma ogólną wiedzę o aktualnych kierunkach rozwoju tych dziedzin P7S_WG-O1.1
P7S_WG-O1.2A
K_W06 zna metody budowy matematycznych modeli optymalizacyjnych oraz teoretyczne podstawy stosowania tych modeli P7S_WG-O1.1
K_W07 ma rozszerzoną wiedzę w zakresie informatycznych metod przetwarzania danych; zna wybrane pakiety oprogramowania matematycznego, techniki obliczeniowe i programowania, wspomagające pracę analityka i rozumie ich ograniczenia P7S_WG-01.1
P7S_WG-I1
K_W08 zna narzędzia do inteligentnej analizy danych oraz podstawowe metody analizy danych wielowymiarowych; zna różnorodne narzędzia informatyczne wspomagające przetwarzanie, analizę danych i wnioskowanie statystyczne P7S_WG-O1.1
P7S_WG-I1
K_W09 zna podstawowe schematy losowania w populacjach o skończonej liczbie elementów oraz metody analizy danych pozyskanych z zastosowaniem tych schematów P7S_WG-O1.1
P7S_WG-I1
K_W10 zna teoretyczne podstawy metod obliczeniowych oraz technik informatycznych stosowanych do prezentacji i analizy danych dotyczących rynków i akcji przydatnych w podejmowaniu decyzji P7S_WG-O1.1
P7S_WG-I1
K_W11 ma wiedzę dotyczącą społecznych aspektów informatyki oraz uwarunkowań etycznych, prawnych i ekonomicznych związanych z zawodem analityka, matematyka i informatyka; ma wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej oraz prawa patentowego P7S_WK-O2.2
K_W12 zna uwarunkowania prawne oraz zagrożenia w zakresie bezpieczeństwa danych w systemach informatycznych P7S_WK-O2.1
P7S_WG-I1
K_W13 zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystującej wiedzę z zakresu kryptologii dla bezpieczeństwa w przetwarzaniu danych P7S_WK-O2.3
K_W14 zna zasady bezpieczeństwa i higieny pracy przy komputerze P7S_WK-O2.2
K_W15 zna język angielski na poziomie biegłości B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy oraz zna słownictwo specjalistyczne w zakresie wybranych działów matematyki P7S_UK-O4.3
UMIEJĘTNOŚCI
K_U01 potrafi stosować wiedzę matematyczną do modelowania prostych zadań właściwych dla zawodu analityka danych P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3A
K_U02 umie poprawnie sformułować problem w języku matematyki i dokonać analizy koniecznej przy wyborze odpowiedniego oprogramowania potrzebnego do jego rozwiązania oraz ocenić możliwości i ograniczenia takiego podejścia P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3A
K_U03 potrafi zaplanować i przeprowadzić analizę praktycznego problemu wraz z zastosowaniem modeli i metod badań operacyjnych lub metod i narzędzi eksploracji danych P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3A
K_U04 potrafi przeprowadzić krytyczną ocenę otrzymanych wyników, a także analizę wrażliwości wyników na zmianę parametrów i danych wejściowych P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3A
K_U05 potrafi przedstawić wyniki analizy w postaci samodzielnie przygotowanego raportu z badań uwzględniającego cel analizy, zastosowaną metodykę oraz znaczenie uzyskanych wyników P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U06 potrafi tworzyć raporty na podstawie danych przechowywanych w bazach danych spełniające określone wymagania co do struktury i zawartości P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U07 potrafi zaplanować badanie metodą reprezentacyjną według wybranego schematu oraz przeprowadzić krytyczną analizę zebranych danych i otrzymanych wyników; potrafi zastosować znane pakiety statystyczne do analizy danych wielowymiarowych P7S_UW-O3.1
P7S_UW-O3.3A
K_U08 potrafi wykorzystywać różne narzędzia do tworzenia zapytań i generowania raportów P7S_UW-O3.1
K_U09 potrafi w sposób przystępny przedstawić wyniki odkryć naukowych i technologicznych w zakresie poprawy bezpieczeństwa danych oraz ich wpływu na poprawę bezpieczeństwa systemów i usług informatycznych P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U10 potrafi mówić ogólnie zrozumiałym językiem o zagadnieniach eksploracji danych P7S_UK-O4.1
K_U11 potrafi w sposób zrozumiały, w mowie i na piśmie, formułować definicje i twierdzenia oraz przedstawić przykłady zastosowań pojęć matematycznych opanowanych podczas studiów P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U12 potrafi przygotowywać opracowania oraz prace pisemne dotyczące zastosowań matematyki w wybranych problemach i zagadnieniach praktycznych P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U13 potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z literatury, Internetu oraz innych wiarygodnych źródeł, przetwarzać je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie P7S_UW-O3.1
P7S_UK-O4.1
K_U14 potrafi uczyć się samodzielnie oraz opracować harmonogram prac prowadzących do realizacji postawionych celów poznawczych P7S_UU-O6
K_U15 ma umiejętności językowe (z języka angielskiego) w zakresie matematyki zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu biegłości B2+ Europejskiego Systemu Kształcenia Językowego Rady Europy P7S_UK-O4.3
KOMPETENCJE SPOŁECZNE
K_K01 rozumie potrzebę ciągłego poszerzania swojej wiedzy i praktycznych umiejętności m.in. poprzez zapoznawanie się z czasopismami naukowymi i popularnonaukowymi P7S_KK-O7.1
P7S_KK-O7.2
K_K02 potrafi aktywnie prowadzić dialog w celu doprecyzowania i pogłębienia stopnia zrozumienia dyskutowanego tematu; potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role P7S_UK-O4.2
P7S_UO-O5.1
P7S_UO-O5.2
K_K03 potrafi odpowiednio zdefiniować priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania; potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy P7S_KO-O8.2
P7S_KO-O8.3
K_K04 rozumie i docenia znaczenie uczciwości intelektualnej w działaniach własnych i innych osób; rozumie etyczne, prawne i społeczne aspekty informatyzacji i umie przestrzegać w swojej działalności zawodowej odnoszące się do nich zasady P7S_KR-O9
K_K05 ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje badawcze; rozumie społeczne aspekty praktycznego stosowania zdobytej wiedzy i umiejętności oraz związaną z tym odpowiedzialność P7S_KR-O9
Logo programu Widza Edukacja Rozwój Biało-czerwona flaga i napis Rzeczpospolita Polska Logo Euopejskiego Funduszu Społecznego
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Widza Edukacja Rozwój 2014-2020 "Nowoczesne nauczanie oraz praktyczna współpraca z przedsiębiorcami - program rozwoju Uniwersytetu Zielonogórskiego", POWR.03.05.00-00-Z014/18